ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydziały Urzędu

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Organizacyjny

Informacja ogłoszona dnia 2020-01-20 10:24:22 przez Arkadiusz Kasiułajtis

Akapit nr 1 - brak tytułu

Kierownik Wydziału: Edyta Perges
Tel: (89) 649-01-30
 
Do właściwości i zadań Wydziału Spraw Organizacyjnych należy całość spraw:
związanych z organizacją pracy Urzędu, obsługą kancelaryjno-techniczną Burmistrza, obsługą interesanta w Kancelarii Urzędu, a w szczególności:
1. prowadzenie Sekretariatu, w tym:
  1. prowadzenie kalendarza spotkań Burmistrza oraz Zastępców,
  2. obsługa techniczno-biurowa Burmistrza, Zastępców  i Sekretarza Miasta,
  3. obsługa urzędowej poczty mailowej,
  4. organizacja dnia przyjmowania interesantów przez Burmistrza Miasta,
  5. przyjmowanie skarg i wniosków i czuwanie nad terminowym udzielaniem odpowiedzi,
  6. prowadzenie rejestru zaproszeń Burmistrza oraz Zastępców na lokalne wydarzenia,
  7. prowadzenie rejestru wniosków i interpelacji radnych kierowanych do Burmistrza oraz Zastępców,
  8. prowadzenie rejestru petycji wpływających do Urzędu,
  9. prowadzenie rejestru wniosków o udzielenie informacji publicznej,
  10. prowadzenie rejestru spraw kierowanych przez pracowników Urzędu do zaopiniowania radcom prawnym,
  11. prowadzenie rejestru kontroli wewnętrznych,
  12. prowadzenie książki kontroli zewnętrznych,
  13. prowadzenie rocznych kart obecności kierowników jednostek podległych,
  14. prowadzenie ewidencji upoważnień osób (podmiotów) do działania w imieniu Burmistrza jako organu gminy,
  15. prowadzenie rejestru spraw związanych z analizą i badaniem lokalnego rynku pracy,
  16. prowadzenie rejestru prenumerowanych dzienników i czasopism,
  17. prowadzenie ewidencji czasu pracy poza godzinami pracy obowiązującymi w Urzędzie oraz czuwanie nad prawidłowym prowadzeniem listy obecności pracowników Urzędu,
  18. sporządzanie comiesięcznych sprawozdań z międzysesyjnej działalności Burmistrza Miasta, Wydziałów oraz jednostek podległych,
  19. prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem podmiotów, w których odbywana jest kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna,
2. prowadzenie Kancelarii, w tym:
  1. przyjmowanie korespondencji, jej rejestrowanie i rozdzielanie,
  2. prowadzenie ewidencji obwieszczeń i informacji wpływających do urzędu a przeznaczonych do wywieszenia na tablicy,
  3. przyjmowanie korespondencji wychodzącej od pracowników urzędu i przygotowanie jej do wysyłki,
  4. prowadzenie rejestrów korespondencji wychodzącej,
  5. prowadzenia archiwum Urzędu oraz nadzorowanie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej,
3. prowadzenie w Kancelarii obsługi Interesanta, w tym:
  1. udostępnianie interesantom odpowiednich formularzy i druków,
  2. udzielanie informacji o sposobie załatwienia sprawy w Urzędzie,
  3. udzielanie informacji o właściwościach i zadaniach Wydziałów oraz jednostek organizacyjnych,
  4. obsługa centrali telefonicznej,
 
4. zapewnienie materialno – technicznych warunków dla przeprowadzenia wyborów, referendów i spisów statystycznych,
5. gromadzenie dokumentów organizacyjnych miejskich spółek prawa handlowego,
6. prowadzenia archiwum Urzędu oraz nadzorowanie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej,
7. prowadzenie tablic informacyjnych,
8. organizowanie narad Kierowników i kierowników jednostek organizacyjnych.
9. przygotowywanie sal konferencyjnych do sesji, narad, posiedzeń, zebrań i konferencji, bez zabezpieczenia informatycznego,
10. administrowanie budynkiem Urzędu, planowanie i realizacja jego bieżących remontów,
11. prowadzanie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w budynku Ratusza,
12. zaopatrzenie materiałowe i techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych, druków i formularzy oraz konserwacja sprzętu biurowego, z wyłączeniem sprzętu i materiałów infrastruktury informatycznej,
13. obsługa samochodu służbowego oraz prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem samochodów prywatnych do celów służbowych,
14. prowadzenie spraw dotyczących pieczęci i pieczątek urzędowych oraz prowadzenie ich ewidencji,
15. prowadzenie spraw związanych z prenumeratą wydawnictw, czasopism, książek,
16. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Miasta oraz współpraca w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi Miasta oraz z brokerem w zakresie polis ubezpieczeniowych,
17. prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie ppoż.,
 
Sprawy związane z organizacją Urzędu oraz sprawy kadrowe:
  1. opracowywanie propozycji zmian struktury organizacyjnej Urzędu,
  2. opracowywanie projektów regulaminu pracy, wynagrodzeń i innych aktów regulujących sprawy pracownicze,
  3. prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza,
  4. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem upoważnień i pełnomocnictw,
  5. prowadzenie teczek organizacyjnych Urzędu i jednostek organizacyjnych oraz rejestru instytucji kultury w tym dokonywanie wpisów, zmian wpisów oraz wykreśleń wpisów w rejestrze oraz księgach rejestrowych instytucji kultury oraz wydawania odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej instytucji kultury jako pełnomocnik organizatora instytucji kultury,
  6. prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
  7. prowadzenie spraw w zakresie szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
  8. prowadzenie spraw w zakresie staży i praktyk,
  9. prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych i lustracyjnych,
  10. przekazywanie informacji o zatrudnieniu do PFRON,
  11. dokonywanie zgłoszeń pracowników Urzędu do ZUS oraz zmian w tym zakresie,
  12. dokonywanie zgłoszeń pracowników Urzędu do PPK oraz zmian w tym zakresie,
  13. wydawanie legitymacji służbowych,
  14. wydawanie świadectw pracy pracownikom Urzędu oraz zaświadczeń o pracy byłym pracownikom PMRN, PPRN, Urzędu, Mazur-Tourist i PBK,
  15. prowadzenie spraw związanych z realizacją umów zlecenia i o dzieło z osobami fizycznymi wykonującymi różne zadania na rzecz Urzędu,
  16. podpisywanie świadectw pracy, sprawozdań statystycznych, dokumentów ubezpieczeniowych, zaświadczeń oraz innych dokumentów z zakresu powierzonych zadań.
Sprawy związane z informatyzacją Urzędu, ochroną danych osobowych oraz cyberbezpieczeństwem, a w szczególności:
  1. opracowywanie projektów i kierunków rozwoju szeroko pojętej informatyki w Urzędzie w celu pełnej realizacji jego informatyzacji oraz zarządzanie nimi,
  2. utrzymywanie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej, w tym systemów i aplikacji, w tym sieci WAN i LAN,
  3. wdrażanie zasad polityki bezpieczeństwa w zakresie systemów i sieci teleinformatycznych, przetwarzania danych w systemach w Urzędzie oraz nadzór nad ich przestrzeganiem, a w szczególności:
  1. monitorowanie realizacji polityki bezpieczeństwa teleinformatycznego w Urzędzie,
  2. zarządzanie tożsamością użytkowników logujących się do systemów informatycznych Urzędu,
  3. monitorowanie bezpieczeństwa informatycznego,
  4. wykonywanie, z udziałem specjalistycznych firm zewnętrznych, audytów bezpieczeństwa teleinformatycznego,
4. realizacja zadań związanych z cyberbezpieczeństwem w Urzędzie,
5. prowadzenie, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, zakupów w zakresie sprzętu informatycznego i oprogramowania oraz dokonywania drobnych zakupów w zakresie realizacji zadań Wydziału,
6. zarządzanie określonymi zasobami informatycznymi Urzędu, prowadzenie rejestru aplikacji i systemów informatycznych,
7. prowadzenie testów systemów i aplikacji dostarczanych przez firmy zewnętrzne lub tworzonych przez Wydział oraz ich wdrażanie i utrzymanie,
8. nadzór nad wykonywaniem serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego sprzętu komputerowego oraz urządzeń peryferyjnych,
9. zaopatrywanie pracowników Urzędu w niezbędne materiały eksploatacyjne do sprzętu informatycznego,
10. nadzór nad przestrzeganiem procedur bezpieczeństwa i użytkowania sprzętu komputerowego, urządzeń peryferyjnych oraz oprogramowania biurowego,
11. bezpośrednie wsparcie użytkowników w zakresie (HelpDesk):
  1. udzielania pomocy w przypadku problemów związanych z eksploatacją stacji roboczych, urządzeń peryferyjnych (w tym naprawy bieżące) oraz oprogramowania,
  2. problemów związanych z użytkowaniem infrastruktury sieciowej,
  3. organizowania doraźnych szkoleń w zakresie obsługi sprzętu komputerowego i oprogramowania,
12. współpraca z użytkownikami oraz dostawcami systemów informatycznych w zakresie utrzymania, rozwoju i modernizacji wykorzystywanych systemów informatycznych,
13. zarządzanie infrastrukturą informatyczną w Urzędzie, a w szczególności:
  1. infrastrukturą sieciową w sieci lokalnej (LAN),
  2. infrastrukturą sieciową w sieci rozległej (WAN) z urządzeniami kryptograficznymi,
  3. serwerami,
  4. systemami backupowymi, w celu utrzymania ciągłości prawidłowego funkcjonowania Urzędu z jednoczesnym zapewnieniem wymaganego poziomu bezpieczeństwa teleinformatycznego,
  5. optymalizacja infrastruktury sieciowej i serwerowej,
  6. modernizacja infrastruktury IT łącznie z przygotowywaniem planów zakupów celem zapewnienia wymagań wydajnościowych i funkcjonalnych eksploatowanych systemów informatycznych w Urzędzie,
  7. zarządzanie dostępem do infrastruktury informatycznej oraz uprawnieniami użytkowników do eksploatowanych w Urzędzie,
  8. wykonywanie kopii bezpieczeństwa baz danych oraz aplikacji i systemów informatycznych eksploatowanych urządzeń teleinformatycznych w Urzędzie,
  9. tworzenie i zarządzanie systemami BIP i Intranet,
  10. zarządzanie systemem poczty elektronicznej Urzędu,
14. działanie w zakresie planowana i rozwoju infrastruktury teleinformatycznej:
  1. badanie potrzeb, możliwości technicznych i rozbudowa infrastruktury teleinformatycznej Urzędu,
  2. planowanie i rozwój w zakresie zasobów teleinformatycznych Urzędu,
  3. optymalizacja kosztów eksploatacji infrastruktury teleinformatycznych,
  4. śledzenie postępu technicznego i wprowadzanie nowych, ale sprawdzonych technologii,
15. zapewnienie certyfikatów i podpisów elektronicznych w Urzędzie,
16. zabezpieczenie informatyczne sal konferencyjnych do sesji, narad, posiedzeń, zebrań i konferencji,
17. analiza realizacji zgłoszeń w systemach HelpDesk.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta Iławy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-12-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Burmistrz Miasta Iławy
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-01-20 10:24:17
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Zagajewski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-01-20 10:24:22
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Zagajewski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-01-09 15:17:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3610 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony